7 Masalah Lain yang Kamu Butuh Menyudahi Bercakap kepada Perempuan Hamil

Aku sedar bahawa banyak interaksi ini tiba dari tempat yang baik. Ada merupakan suatu yang betul- betul ajaib- sukar dipercayai, meski tentang keupayaan buat meningkatkan manusia di dalam kamu. Namun ramai orang tidak ketahui apa yang butuh dicoba dengan energi tarikan mereka ataupun gimana buat berhubung dengan kamu. Oleh itu, kamu hendak mendengar banyak frasa, komen serta soalan yang kesekian, yang boleh merasai atensi yang betul- betul menyeronokkan, memandu kamu kacang, ataupun, dalam sebagian kes, membuat kamu takut.

" Kamu besar! Apakah ada kamu memiliki kembar?"

" Oh myhosh. Awak begitu sedikit, aku tidak sedar awak memiliki."

" Lebih baik tidur saat ini. Ini kesempatan terakhir kamu!"

" Kamu tidak hendak menemukan epidural, kan?"

" Apakah ada kamu hendak memiliki kelahiran semula jadi?"

" Aku tidak fikir dia merupakan baik buat makan daging deli semasa memiliki."

" Kayaknya kamu tidak hendak hadapi kesusahan menyusu!"

" Kamu hendak timbul!"

Memperoleh saiz

Sekiranya kamu prihatin tentang berat tubuh kamu dalam kehamilan, komen pada saiz kamu boleh menghantar kamu ke Google sepanjang 2 jam mempelajari diabet melahirkan. Untuk perempuan yang bawa kecil, mendengar komen semacam" Kamu tidak nampak memiliki!" Boleh melancarkan pelbagai kebingungan di kepala mereka tentang pertumbuhan balita." Banyak menimpa kehamilan tidak bisa diramalkan," kata Kathryn L. Bleiberg, PhD, profesor psikologi bersekutu dalam psikiatri klinik di Weill Cornell Medicine di New York City," namun satu masalah yang kamu boleh meramalkan merupakan bahawa orang hendak membahas menimpa gimana kamu lagi bawa, serta sebagian komen yang kamu tidak suka."

Menguasai bahawa ini merupakan masalah biasa untuk seluruh perempuan yang berbadan dua hendak membuat komen berasa kurang peribadi. Dia pula berarti buat mengenali bahawa lelaki yang terletak di kedai runcit ataupun perempuan di stesen minyak bukan ahli perubatan. Perempuan bawa banyak metode yang berbeza, serta" cuma kamu serta OB kamu ketahui tentang tubuh serta kehamilan kamu," kata Bleiberg. Oleh itu, beritahu ia bila kamu bingung. Menimpa komen yang menjengkelkan menimpa bas itu?" Kamu boleh mengatasinya, ataupun kamu boleh mengubah subjek," kata Jodi Rubin, LCSW, ahli kendala makan di Manhattan yang bekerja dengan perempuan berbadan dua." Katakanlah, Terima kasih, aku rasa sangat baik, serta teruskan. Kamu tidak butuh memiliki perbualan."

BERKAITAN: 9 Metode Menolong Rakan Dengan Kendala Makan

Memperoleh rasa

Aku lumayan percaya bahawa ada sebagian tipe magnet yang tidak nampak di dalam perut perempuan berbadan dua yang menarik tangan orang tertentu. Aku faham. Aku memiliki hasrat ini pada bila- bila masa aku berhampiran kawan baik yang berbadan dua, serta aku wajib secara sedar memberitahu diri aku biar tidak berperan atas permintaan ataupun memohon terlebih dulu. Tidak seluruh orang pula dihalang.

Dia betul- betul bisa difahami bila dijamah daripada rakan ataupun orang asing tidak selesa kepada kamu, serta 100% baik buat kamu melangkah, memohon orang jangan, ataupun perkenankan mereka ketahui itu membuat kamu merasa tidak selesa. Malah, aku menulis postingan menimpa topik itu serta kemunculan semula kegemaran aku berasal dari ahli etika kehamilan Paula Spencer Scott, pengarang Momfidence!: Oreo Tidak Sempat Menewaskan Seluruh Orang serta Rahsia Orang Lain yang Lebih Selamat." Cuma katakan kepada mereka, Amati, tetapi jangan sentuh! ataupun Kamu memecahkannya, kamu membelinya." Humor merupakan metode gampang buat menetapkan sempadan. Namun dia pula boleh diterima dengan gampang." Beritahu mereka bahawa dia berasa tidak selesa. Kamu tidak butuh khusus menimpa sama terdapat respons emosi ataupun fizikal," kata Scott.

BERKAITAN:

Kenapa Pooping semasa melahirkan anak sesungguhnya boleh jadi masalah yang baik

Memperoleh nasihat yang tidak dimohon serta soalan yang tidak diingini

Ramai( seluruh?) Kehamilan serta opsi keibubapaan merupakan peribadi, serta terdapat yang kamu tidak boleh bersiap sedia sehingga kamu mengalami mereka, namun itu tidak hendak menghalang orang yang kamu tidak ketahui bila kamu merancang buat memperoleh epidural, sama terdapat kamu mahu menyusu, serta siapa yang hendak tinggal di rumah buat melindungi balita. Serta tipe persoalan ini umumnya di informasikan dengan nasihat yang sihat tanpa nasihat.

Cuba kemunculan kehamilan yang baik ini serta metode mengusik:

" Seluruh orang bawa yang berbeza. Aku berasa hebat."

" Berkembang seorang di dalam diri kamu merupakan suatu yang luar biasa, bukan?"

" Terima kasih, tetapi aku tidak suka bercakap tentang tubuh aku. Bolehkah kita bercakap tentang suatu yang lain?"

" Terima kasih. Aku rasa sangat kokoh. Gimana awak jalani?"

" Aku ketahui! Bukankah memiliki edan?"

" Oh, hebat, satu lagi masalah yang butuh dibimbangkan!"

" Kami belum membuat keputusan."

" Gimana kamu membuat keputusan mengenainya?"

" Itu permasalahan peribadi antara pendamping aku serta aku."

" Hands off the merchandise!"

" Apakah masalah kegemaran kamu tentang memiliki?"

" Apa yang sangat sukar?"

" Bolehkah kalian berikan alibi kepada aku? Aku butuh berangkat ke dinding mandi."

Buat memperoleh cerita paling atas kami dihantar ke peti masuk kamu, daftarlah untuk

pesan kabar Hidup Sihat

Mendengar senario terburuk

Tiada informasi saintifik menimpa yang ini, namun selamat buat berkata bahawa ramai orang suka bercakap tentang diri mereka serta pengalaman mereka. Letakkan itu bersama- sama dengan hakikat bahawa cerita- cerita terbaik umumnya mengaitkan konflik serta drama, serta kamu berakhir dengan orang- orang berkongsi cerita kehamilan, kelahiran, serta cerita seramai bunda bapa dengan kamu. Aku betul- betul tidak fikir orang menganggapnya saat sebelum mereka berkongsi maklumat menimpa buasir mereka selepas kelahiran faraj ataupun berikan kamu pukulan dengan meniup kecemasan C- seksyen kakak mereka, ataupun menjatuhkan bom semacam," Tidur sebanyak kamu boleh saat ini. Aku tidak tidur sejauh malam dalam 3 tahun."

Bisa jadi mereka mahu merasa kurang bersendirian dalam pengalaman yang mereka natural, ataupun bisa jadi mereka mau berkongsi maklumat dengan kamu yang mereka mau. Walaupun apa juga motivasi, komen- komen ini merupakan menimpa orang yang berkongsi mereka serta tidak memiliki kesan faktual kehamilan kamu. Serta kamu tidak bertanggungjawab buat mencermatinya.

Amalkan sempadan menetapkan sekarang

Kehamilan merupakan masa yang baik buat mengamalkan meletakkan sempadan di tempat. Apabila kamu jadi seseorang bunda, kamu memulakan usaha yang orang lain merasakan bahawa mereka memiliki kepentingan dalam- sama terdapat mereka merupakan pakar keluarga terdekat yang berkaitan dengan anak kamu ataupun anggota rawak warga yang yakin mereka berkata gimana rakyat masa depan dibangkitkan. Hakikatnya, kamu hendak mendengar banyak komentar dari ramai orang dari mari.

Sempatkan masa ini buat meneroka pemikiran, perasaan, keyakinan, rancangan, serta harapan buat jadi bunda bapa, buat merasa tidak selesa mengenali dengan pas gimana kamu hendak berperan dalam suasana tertentu, serta buat mempraktikkan apa yang berarti kepada kamu serta membiarkan orang ketahui apabila kamu jalani ataupun tidak mahu input mereka." Tidak boleh jadi kata yang sangat menyayangi," kata Christina Hibbert, PsyD, seseorang psikologi klinikal di Flagstaff, Arizona, yang mengkhususkan diri dalam kesihatan mental serta keibuan perempuan," kerana kamu berkata ya kepada suatu yang lebih baik- fakta bahawa kamu kuasa buat kamu serta keluarga kamu."