5 Tapak buat Memuat turun Muzik Leluasa serta Hak Cipta buat Video YouTube

Tidak kira bila kamu berharap buat jadi sensasi virus ataupun cuma menghantar suatu buat keluarga serta rakan- rakan buat memandang. Sekiranya dia leluasa buat dilihat oleh orang ramai, owner hak cipta muzik itu boleh membuat tuntutan serta mengalih keluar video kamu. Serta ya, YouTube populer kerana membuat video kegemaran kamu lenyap kerana ini.

Opsi yang lebih baik merupakan memakai muzik tanpa hak cipta ataupun leluasa royalti. Laman- laman ini hendak berikan kamu opsi latar balik yang leluasa, selagi kamu menaikkan pautan ke sumber dalam penjelasan kamu.

Thematic( Website): Lagu Percuma Daripada Legit Artists

Thematic merupakan perkhidmatan yang sangat pencipta YouTube wajib memandang buat lagu percuma dari artis serta pemuzik yang ditubuhkan. Buat memperoleh akses, kamu butuh jadi pakar Thematic, namun kamu tidak membutuhkan kad kredit buat mendaftar.

Selepas kamu jadi pakar, kamu hendak bisa memandang katalog muzik Thematic yang lengkap, tercantum muzik dari sebagian indie dan pemuzik yang sangat popular semacam Olivia Lane ataupun Kingdm. Betul, kamu boleh memakai lagu Olivia Lane tanpa VEVO mengambil video kamu.

Telah pasti, ada sebagian peraturan buat itu. Pakar tematik butuh menjajaki pautan serta style atribusi tertentu buat memakai lagu- lagu di YouTube ataupun Instagram, serta mereka merupakan 2 platform yang membolehkan kamu menguraikan video kamu. Namun selagi kamu mengikut keperluan yang dibutuhkan, kamu hendak menemukan lagu yang hebat serta handal buat video kamu.

WOWA( Website): Unsplash buat Muzik

WOWA cuma memiliki 20 trek di halaman website. Mereka berbeza dalam style, serta kamu boleh muat turun seluruhnya secara percuma. Namun halaman website ini berbeza dari yang lain di mari kerana jejak itu tiba dengan lesen Creative Commons Zero( CC0).

Sekiranya kamu tidak mengenali tentang lesen Creative Commons, lesen CC0 membolehkan kamu memakai apa- apa kerja secara percuma, atas karena peribadi ataupun komersial, mengeditnya semacam yang kamu amati pantas, serta tanpa atribusi. Ini bermakna kamu boleh melaksanakan apa sahaja yang kamu mau dengan muzik di WOWA, serta kamu tidak butuh menaikkan pautan buat itu dalam penjelasan YouTube ataupun memasukkannya dalam apa- apa roll kredit.

Trek baharu ditambahkan ke WOWA sekali sahaja mendadak. Sekiranya kamu mau mengenali bahan baru yang hendak tiba, langgan pesan kabar buat lansiran.

Icons8 Fugue( Website): Browse by Themes, Genres, and Moods

Ikon8 merupakan sumber yang populer buat ikon serta foto stok leluasa, serta saat ini mereka pula menawarkan banyak opsi muzik tanpa royalti serta trek audio. Tiap trek boleh dilansir turun ke pemacu kamu bagaikan MP3 berkualiti besar percuma, ataupun kamu boleh membayar buat membuka kunci fail WAV.

Koleksi muzik terbahagi kepada 3 jenis: tema, genre, serta atmosfer hati. Tiap memiliki subkategori buat terus membetulkan opsi kamu serta dengan kilat mencari apa yang kamu cari. Kamu boleh aliran mana- mana lagu secara penuh saat sebelum muat turunnya, serta memperoleh maklumat semacam runtime, visualizer, serta sebagainya.

Telah pasti, terdapat guna carian pula. Namun kamu bisa jadi lebih baik memakai beberapa besar tag di halaman website ini buat menyemak imbas serta mencari apa yang kamu perlukan.

TeknoAXE( Website): Satu Pemuzik, 1500 Lagu Percuma

Sepanjang 9 tahun saat ini, pemuzik serta YouTuber TeknoAXE sudah membuat lagu serta skor baru serta membiarkan sesiapa sahaja di internet memakainya secara percuma. Majoriti jejak ini merupakan muzik tarian elektronik, batu, serta logam, namun ada banyak komposisi tematik pula.

Lesen CC 4. 0 cuma bermakna kamu butuh menautkan pautan asal, serta perhatikan bila kamu membuat apa- apa pergantian. Bagaikan pertukaran, kamu menemukan koleksi nyaris 1, 500 lagu yang tersebar di sebagian genre, serta pula perasaan semacam komedi, drama, mengerikan, serta sebagainya. Dengar sebagian trek serta kamu bisa jadi berfikir," Hei, aku sempat mencermatinya saat sebelum ini." Itu kerana muzik TeknoAXE sudah digunakan secara meluas di YouTube.

Buat muzik terbaru, kamu boleh menjajaki saluran YouTube TeknoAXE. Ia umumnya muat trek baru tiap minggu, serta ini merupakan metode yang baik buat mencari bunyi baru buat video kamu saat sebelum jadi popular.

CCHound( Website): Opsi Tangan- Curated oleh Pemuzik

Internet dipadati dengan muzik royalti tanpa royalti, Creative Commons dilindungi, namun tidak tiap lagu merupakan pemenang di mari. Seperti itu sebabnya sebagian pembuat rasa berkumpul buat memilah kegemaran mereka serta meletakkannya di CCHound.

Koleksi ini tidak aktif dikemas saat ini lagi, namun dengan apa yang terdapat, ini metode yang baik buat mencari krim tumbuhan daripada berangkat mengangkat lewat beberapa besar trek tanpa royalti di laman- laman semacam Jamendo ataupun SoundCloud. Kamu boleh menyemak imbas dengan tag, genre, ataupun mencari suatu. Serta tiap lagu ditandakan dengan jelas sama terdapat kamu boleh memakainya dengan atribusi ataupun tidak.

Bila kamu tidak menemui suatu di CCHound, kamu bisa jadi butuh berangkat ke sumbernya. Koleksi halaman website ini dengan muzik Creative Commons percuma hendak menolong kamu mencari trek yang cocok dengan citarasa kamu.

Kamu Ketahui Hak Cipta, Namun Apa Menimpa Copyleft?

Mencari muzik yang pas serta memakainya secara legal hendak membenarkan video kamu kekal sepanjang yang kamu mahukan. Dia tidak tertakluk kepada kemauan serta hak cipta takedown hak cipta, ataupun menyudahi serta melenyapkan huruf. 

Click to comment