7 Tempat yang tidak boleh dilawati pada Australia, Menurut orang Australia

Indokku.com - Jika Anda berencana liburan ke Australia sebaiknya baca dulu panduan dari orang-orang yang sudah berpengalaman mengenal negeri kangguru ini. Terlebih jika mereka adalah penduduk Australia asli. Nah, artikel ini sangat cocok bagi pelancong yang ingin liburan disini.
Uluru
Uluru, Australia

Seperti ramai pada antara kamu, apabila kita mahu sudu sebenar pada tempat terbaik buat pulang ke negara eksklusif - dan apa yang perlu dilakukan semasa kita berada di sana - kita akan berpaling kepada penduduk tempatan. Atas karena itu, kami meminta segelintir Aussies kegemaran kami buat tempat mereka yg nir boleh diturunkan. Inilah yg mereka katakan.

Laura Brown, kepala pengarang, InStyle

"Apabila saya pulang ke kampung page saya di Sydney , aku  berasa misalnya aku  menghembuskan nafas panjang. Semakin banyak tahun saya berada pada New York (kini   18), semakin aku  menginginkan perasaan itu. Ia merupakan burung yg lucu pada Lapangan Terbang Sydney dalam awal pagi selepas penerbangan 15 jam dari California. Itu tunggal "koo-koo-ka-ka" menurut kookaburra adalah jenis Australia yg nir terdapat loka lain. Kami adalah negara peneroka yg masih belia, pernah mendamaikan diri menggunakan pemilik asalnya, & sekarang mempunyai satu daripada populasi yg paling banyak budaya pada global. 

Kami mempunyai beberapa kari Thai terbaik yg pernah anda makan (dan anda mungkin akan mendapati ia pada pada lubang kasual di dinding), wain tempatan yang mempunyai keanggunan yang cerah & dihantar dengan tanpa pura-pura, dan selalu - Kopi yang sangat baik yg dihiasi dengan buih berbentuk hati. Berjalan di lebih kurang Sydney Harbour memperluaskan paru-paru anda menggunakan udara segar. Jasmine dan frangipani mekar sepanjang tahun. Sambutan biasa 'Owzitgoing?' (Potong kepada penulis, menangis berdasarkan perasaan rindu, tertanya-tanya mengapa dia pulang.) Berkat dan kutukan Australia, buat kita ekspatriat, adalah jaraknya. Keseluruhan keunikannya. Tetapi apa yang akan menarik aku  balik  suatu hari adalah hati. Dan kari hijau. Mangga segar. Dan ibuku. Bukan dalam perintah itu. "

Abel Gibson, penghasil anggur, Ruggabellus

"Wain adalah bahagian penting dari budaya pendatang awal ke Lembah Barossa Australia Selatan khususnya. Kami amat bertuah kerana memiliki asal yang krusial di dunia menurut kebun anggur lama  . Terdapat juga pelbagai mineral yg sangat menarik pada tanah lama   pada Australia Selatan. Barossa & Eden Valley, khususnya, menikmati banyak hari cerah yang panas diikuti sang malam animo panas yg sejuk. 

Gabungan 3 masalah ini menjadikannya loka yang sangat menarik buat menciptakan wain. Ramai di antara kita telah mengembara ke seluruh global dan nampaknya telah dibawa ke rumah. Terdapat sifat yg sangat mempesona buat landskap & kadar kehidupan pada sini. Ia sahih-sahih merasa berdaya tahan. Dan bila anda pulang berdasarkan kampung-kampung & ke pada belukar sukar buat nir merasakan kehadiran kebijaksanaan itu seluruh. "

Louis Tikaram, chef, Stanley

"Sebagai tukang masak, saya dapati rantau ini di kurang lebih Brisbane begitu wangsit - kami mempunyai beberapa hasil terbaik dan kuliner bahari di dunia. Buah ghairah, lychee, mangga, Moreton Bay tempatan "pepijat" (crustacean manis), ketam lumpur besar , & ikan karang semuanya diserahkan hanya beberapa jam selepas diambil atau ditangkap. "

Chris Hemsworth, pelakon

"Australia memiliki beberapa pantai yg paling pelbagai, bersemangat, dan murni pada dunia. Kualiti hidup di sini nir ada apa-apa; ditambah pula kita memiliki beberapa hidupan liar yang paling unik. Terdapat tempat-loka pada mana kotoran merah memenuhi air pirus kristal, dan anda boleh pulang hari menjelajah pantai tanpa melihat orang lain. Atau, anda boleh berada di tengah-tengah bandar yg sibuk, seperti Sydney atau Melbourne , dengan restoran & pantai yang hebat. "

"Di Kimberley, kami memancing pada satu tempat eksklusif yang menyamar Jurassic Park - terdapat buaya, ular, kerbau, dan poly hidupan liar asli yg luar biasa. Makan malam mentari  terbenam di The Kimberley adalah satu lagi absolut mutlak. Warna-warna berdasarkan langit terdapat yg kaya & bersemangat seperti di mana sahaja yg aku  lihat, dan ia sangat istimewa buat melihat berjuta-juta bintang di langit malam pedalaman Australia .

Kami tinggal di sebuah tempat yg indah yang bernama Berkeley River Lodge, dengan makan malam setiap malam di bukit pasir, tanpa alas kaki di pasir padang pasir merupakan sangat sejuk. Dan salah  satu petang terbaik di The Kimberley telah berenang pada pada lubang air terpencil di dasar air terjun. Kami berkeliaran di sepanjang Sungai Berkeley yang berliku-liku dan kemudian melangkah ke loka yg sangat istimewa ini. Ia sesuatu yang nir akan saya lupakan. "

Baca juga: Tepee Vilage Canadian Cozy Tempat Tebaik Pada Global untuk Melihat Lampu Utara

"Di Whitsundays, kami tinggal di One & Only Pulau Hayman , yg adalah tumpuan sebenar. Makanan dan wain yang menakjubkan, dia menghadap ke terumbu - ditambah, mereka memiliki kelab kanak-kanak yang cantik, menggunakan lukisan muka, makan ikan, pembuatan barang kemas, & beberapa kolam renang yg hebat buat kami berehat sebagai sebuah famili. Di Great Barrier Reef, aku  pulang selam skuba buat kali pertama, yang menakjubkan. Ia misalnya melawat planet lain. Kami juga memiliki petang di Pantai Whitehaven, yang sangat menakjubkan-dia memiliki pasir putih yg paling murni dan air jernih. Keesokan harinya kami mengambil anak-anak buat berkelah & sedikit kriket di Pulau Langford, hanya menurut Pulau Hayman. Kanak-kanak suka  bermain pada sepanjang pasir dan bermain pada cetek. "

"Melihat Uluru untuk kali pertama adalah benar-sahih hebat. Kami mempunyai pengalaman yang sangat istimewa buat bertemu dengan Sammy Wilson, seseorang Pemilik Tradisional Anangu tempatan. Mendengarkan orang orisinil tempatan yang bercakap dengan kami tentang kepentingan budaya & rohani Uluru adalah menarik & memberi ilham. Kanak-kanak senang bermain di sekitar pangkal batu & menerokai seluruh gua & laluan kecil. "

Click to comment