Orang Yang Membaca Saat sebelum Tidur Bukan Cuma Tidur Lebih Baik, Namun Makan Lebih Sihat


Bagi sebagian orang membaca buku sebelum tidur adalah aktifitas yang menyenangkan. Tinjauan tidur ini meyakinkan kebaikan teks saat sebelum tidur jadi lebih baik daripada kelonggaran.

Bila teratur waktu tidur kamu tercantum penggulungan dengan novel yang hebat, kamu memiliki masalah yang baik. Kami ketahui kamu ketahui bahawa telah( seperti itu sebabnya kamu terus melaksanakannya!), Namun membaca saat sebelum tidur tidak cuma berperan buat anda- nampaknya memiliki faedah yang luar biasa, yang dilaporkan sendiri buat orang ramai, bagi tinjauan baru- baru ini.

Tinjauan tilam serta tapak tidur Sleep Junkie mengambil kebebasan meninjau 1, 000 orang menimpa kerutinan tidur serta teratur tidur mereka- iaitu, sama terdapat mereka membaca di tempat tidur ataupun tidak.

Partisipan yang membaca di tempat tidur pada waktu malam dari mereka yang membaca sekali seminggu buat tiap malam: 11 peratus pengambil kaji membaca satu ataupun 2 malam seminggu, 12 peratus membaca 3 ataupun 4, 7 peratus membaca 5 ataupun 6, serta 8 peratus membaca tiap malam. Orang ramai menemukan sebagian taman dalam 5 ataupun lebih malam seminggu, purata masa yang dibelanjakan buat membaca merupakan 43 minit.

Hasilnya tidak berbohong: Sama terdapat mereka membongkar novel 3 kali sebulan ataupun tiap malam tanpa kandas, seluruh responden mengatakan demikian dengan mempromosikan kelonggaran, mengurangkan tekanan, mendesak tidur, memusatkan benak, serta tingkatkan kualiti tidur. Seluruh masalah baik. Nyaris 3 suku daripada pembaca waktu tidur yakin bahawa mereka hendak tidur lebih sukar bila tidak membaca secara teratur di tempat tidur, serta nyaris seluruh orang( 96 peratus) hendak mengesyorkan membaca saat sebelum tidur kepada orang lain.


Baca juga: Adakah Suplemen Menyebabkan Kanser? Inilah Apa Kajian Baru Bercakap

Berbanding cuma 64 peratus pembaca yang tidak tidur, 76 peratus daripada pembaca tidur membaca laporan berpuas hati dengan kualiti tidur mereka. Bukan itu sahaja, namun sepanjang seminggu, pembaca jam tidur jam bonus serta 37 minit daripada pembaca tanpa tidur- itu banyak Z yang berharga.

Kami ketahui tidur merupakan berarti buat segala- galanya daripada mengekalkan kesihatan fizikal buat tingkatkan kecergasan kognitif, serta dengan jelas membaca saat sebelum tidur nampaknya tingkatkan kedua- dua kualiti serta kuantiti tidur. Jadi tidak mengejutkan bahawa ritual malam ini pula secara tidak langsung berikan kesan kepada aspek berarti kehidupan, tercantum kejayaan handal/ kewangan, kesihatan fizikal, serta kepercayaan totalitas.

Pembaca masa tidur membuat lebih banyak wang....

Pengambil kaji selidik Sleep Junkie yang membaca saat sebelum tidur membuat pemasukan purata$ 39, 779, manakala para pembaca tidak membuat$ 36, 094.

Pembaca masa tidur nampaknya membuat opsi yang lebih sihat....

Di luar wang, pembaca jam tidur merupakan 12 peratus lebih cenderung buat makan santapan yang sihat, 14 peratus lebih bisa jadi ikut serta dalam" tamasya yang sihat," serta 8 peratus lebih cenderung buat menaruh perlantikan doktor/ doktor gigi biasa.

Pembaca masa tidur memiliki prospek kehidupan yang lebih positif....

Apabila responden ditanya sama terdapat mereka yakin mereka" memperoleh yang terbaik daripada diri mereka sendiri," cacing novel malam mengambil kek itu, dengan 79 peratus menanggapi ya, berbanding cuma 59 peratus daripada orang yang tidak membaca. Serta apakah ada mereka hidup seluruhnya? Heck ya, katakan 70 peratus peratus pembaca waktu tidur, berbeza dengan 58 peratus orang yang tidak membaca.

Apakah ada ini bermakna bila kamu tidak sempat suka membaca di atas katil saat sebelum menghasilkan lampu, bahawa kamu hendak jadi pilu serta tidak selamanya? Telah pasti tidak. Kamu bisa jadi suka mencuri sebagian minit pada waktu pagi buat membaca novel ataupun kertas dengan secawan kopi. Kamu boleh menaruh pemetik taman itu apabila kamu terletak di kafe buat berehat tengah hari kamu. Apabila tiba membaca, apakah ada kamu!

Namun satu masalah yang tentu, bila kamu mengalami kesukaran buat jatuh serta/ ataupun tidur pada hari ini, serta kamu tidak sempat cuba membaca buat menenangkan fikiran kamu serta memupuk rasa mengantuk dalam batin kamu, bisa jadi terdapat masa buat mencobanya.( Butuh sebagian cadangan novel buat meja di tepi katil kamu? Ini merupakan Novel Terbaik 2019- Jauh) 

Posting Komentar untuk "Orang Yang Membaca Saat sebelum Tidur Bukan Cuma Tidur Lebih Baik, Namun Makan Lebih Sihat"