Panduan Terbaik Memasak dengan Minyak Canola

Mister Bisnis, Dari jalebis yang enak hingga nasi goreng sayur kegemaran anda, minyak canola adalah minyak masak yang sesuai untuk menggoreng. Minyak kanola murni adalah minyak yang boleh dimakan yang berasal dari tanaman keluarga Brassicaceae, keluarga yang sama dengan mustard dan rapeseed.



Memasak dengan Minyak Canola
Memasak dengan Minyak Canola

Minyak canola dianggap sebagai salah satu minyak masak yang paling serba boleh kerana rasa ringan, titik asap tinggi dan tekstur halus. Tekstur ringan menjadikannya sesuai untuk menumis dan menggoreng; ini sangat sesuai untuk menggoreng kerana kepulan asapnya yang tinggi, dan bersikap netral, ia adalah pilihan yang tepat untuk hidangan tradisional India dengan rempah dan rasa khas mereka. 

Minyak ini bahkan dapat digunakan sebagai minyak untuk memanggang kek dan mufin yang enak kerana dapat mengurangkan kandungan lemak keseluruhan hidangan lazat ini sambil mengekalkan kelembapan pada masa yang sama.

Menurut para koki terkemuka di pelbagai hotel di India, titik asap minyak canola yang tinggi menjadikannya pilihan yang ideal untuk dapur India kerana hanya meningkatkan rasa hidangan dan menjadikannya lebih sihat. Sebenarnya, penggunaan minyak canola terus meningkat di India kerana pelbagai manfaat kesihatan dan kesesuaiannya untuk semua kaedah memasak dan masakan.

Tinjauan pengguna India baru-baru ini menunjukkan bahawa semakin banyak orang sekarang lebih suka minyak canola daripada minyak masak lain. Sebagai minyak masak yang diperkaya dengan vitamin, ia menyediakan pengalaman memasak yang sempurna yang pada dasarnya bermaksud memasak kurang dan lebih banyak memasak. 

Selain itu, minyak canola disebut sebagai salah satu "minyak kesihatan jantung" dan "minyak penjagaan diabetes" yang menjadikannya mudah masuk ke dalam kategori "minyak sihat."

Apa sahaja yang anda ingin memasak - parathas, sabzis atau samosa, menggunakan minyak ini akan memenuhi seluruh dapur anda dengan bau yang enak dan memberikan selera pengalaman yang sempurna. 

Bahagian terbaiknya ialah anda tidak perlu berkompromi dengan kesihatan anda kerana minyak Omega-3 kaya dengan antioksidan dan "lemak baik" seperti asam lemak tak jenuh tunggal.

Sekiranya anda mencari minyak terbaik untuk menggoreng, cubalah menggunakan Hudson Canola Oil yang merupakan minyak ringan dan tidak berminyak yang akan memberi anda pengalaman bebas asap.

Baca juga: Tulang Mentah Sebenarnya Masih Hidup Apabila Anda Makan Mereka

Ini akan menggoreng makanan kegemaran anda tanpa melapisi lapisan lemak yang berat dan mengekalkan keseluruhan kandungan lemak. Walaupun hidangan menggoreng seperti jalebis, anda akan menikmati makanan yang kurang berminyak tanpa menjejaskan rasa.